KOMPARATIVNA TEOLOGIJA KAO JEDAN OD MOGUĆIH IZAZOVA VJERSKOGA ODGOJA U KONTEKSTU GLOBALNIH MIGRACIJA

Autor/innen

  • Janez Vodičar Teološki fakultet, Sveučilište u Ljubljani

Schlagworte:

međureligijski dijalog, međukulturni odgoj, P. Ricoeur, F. X. Clooney, komparativna teologija, učenje o religijama

Abstract

Brojne migracije nose sa sobom i s ve veći vjerski pluralizam. To može brzo postati uzrokom vjerske netrpeljivosti, stoga nam je nužno potreban odgoj za međureligijski dijalog. Međureligijski dijalog trebao bi po mišljenju njegovih zagovornika i poticatelja snažno učvršćivati i prožimati samo čovjekovu strpljivost. Trebao bi uspostavljati obostranu suradnju te se ne bi smio temeljiti isključivo na suživotu s drugima, koji se razlikuju od nas. Ricoeurova hermeneutika, koja svako razumijevanje smješta unutar procesa prevođenja, pruža antropološki temelj međuvjerskom dijalogu koji će se temeljiti na jačanju vlastite vjere. Komparativna teologija F. X. Clooneyja temelji se na sličnoj ideji. Pomoću nje pokušat ćemo predočiti didaktičku zasnovanost vjerskog odgoja u našim školama ili župama, koja će poticati jačanje vlastite vjere i obogaćivati ju pomoću ljudi drugih vjeroispovijedi, što je cilj takvog procesa učenja. Ovako didaktički zasnovan vjerski odgoj mogao bi u velikoj mjeri nadvladati suvremenu površnost vjerovanja u ispraznoj ponudi novovjekih duhovnosti i konfliktnost susreta raznih današnjih fundamentalistički nastrojenih vjernika.

Veröffentlicht

2022-04-06

Ausgabe

Rubrik

Articles