Uloga školskog vjeronauka u današnjim procesima eurointegracija

Autor/innen

  • Ružica Razum

Schlagworte:

globalozacije, procesa, Europe, dokumenti, religijske nastave, Hrvatskoj, europskih integracija

Abstract

U prvom dijelu ovoga članka bit će riječi o utjecajima procesa globalizacije i europskih integracija na školske odgojnoobrazovne sustave u Europi. U drugome su kratko predstavljeni neki dokumenti Vijeća Europe i preporuke s obzirom na religijsku nastavu koje su sadržane u tim dokumentima. U trećemu dijelu donosi se kraći pregled temeljnih modela religijske nastave danas prisutnih u Europi, kao i prevladavajuće tendencije i procesi koji zahvaćaju narav te nastave. Neki smatraju da više nisu dostatni povremeni zahvati u sustav religijske nastave, već bi bilo potrebno zahvatiti u same temelje te nastave. Predlažu, stoga, novi tip školske religijske nastave, akonfesionalne i obvezatne za sve učenike. O prednostima i mogućim nedostatcima takve religijske nastave riječ je u četvrtome dijelu. Na kraju, donose se neki prijedlozi i zadaće koji se nameću konfesionalnoj nastavi u Hrvatskoj koja ne može ostati nedodirnuta procesima europskih integracija koji zahvaćaju sve odgojno-obrazovne sustave u Europi.

Veröffentlicht

2018-06-11

Zitationsvorschlag

Razum, R. (2018). Uloga školskog vjeronauka u današnjim procesima eurointegracija. Katholisch-Theologische Fakultät, Universität in Split, 13(1), 163–197. Abgerufen von https://ojs.kbf.unist.hr/index.php/simpozij/article/view/329