Odgoj (i obrazovanje) u zrcalu saborske baštine
Schlagworte:
odgoj, obrazovanje, društvo znanja, antropologija, vrjednote, kriza, saborske baštine, dokumenti, institucijeAbstract
U članku se problematizira važnost i kriza odgoja i obrazovanja u europskom kontekstu. U analizi navedenog problema polazi se od promjena u suvremenom društvu, osobito u poimanju, značenju i prenošenju znanja. Poteškoće u ostvarivanju cjelovitoga i kvalitetnog odgoja i obrazovanja stavljaju se u pozitivnu korelaciju s antropologijom. Gledano iz kršćanske perspektive, odgoj i obrazovanje treba integrirati kršćansku viziju čovjeka, tj. kršćansku antropologiju. Temeljne odrednice kršćanske antropologije II. vatikanski sabor integrirao je u različitim dokumentima i deklaracijama, a osobito u Gaudium et spes. Promicanje kršćanske antropologije i njezina implantacija u odgoj i obrazovanje prepoznaju se osobito u deklaraciji Gravissimum educationis. U zadnjem dijelu članka analiziraju se odgojno-obrazovne vrjednote u svjetlu saborske baštine, a koje promiču europski dokumenti i institucije.